به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در روز چهارشنبه در معاملات اولیه‌ی آسیا حرکت اندکی داشت، البته آنچه تا حدودی منجر به تقویت فلز زرد شد، افزایش تقاضای پناهگاه امن در بحبوحه‌ی نگرانی‌های مجدد از بحران بانکی و عدم اطمینان در مورد سیاست‌های پولی، قبل از تصمیم‌گیری فدرال رزرو بود.

هر اونس طلا ثابت در 2017.01 دلار بود، در حالی که معاملات آتی طلا تا ساعت 21:58 به وقت شرقی (01:58 به وقت گرینویچ) با 0.1 درصد افزایش به 2025.80 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار در روز سه‌شنبه 1.7 درصد جهش کردند که بزرگترین رشد روزانه‌ی آنها در نزدیک به یک ماه گذشته بود.

فلز زرد در روز سه‌شنبه زمانی که سهام بانک‌های ایالات متحده با هجوم فروش مواجه شدند، به طور چشمگیری افزایش یافت؛ و این موضوع پس از تصرف دولتی بانک فرست ریپابلیک توسط جی‌پی‌مورگان اتقاق افتاد که البته این نگرانی را برانگیخت که چندین وام‌دهنده‌ی منطقه‌ای دیگر ایالات متحده با مشکلات پرداخت بدهی روبرو هستند. در همین راستا، برخی سهام بانک‌های منطقه‌ای بین 15 تا 30 درصد سقوط کردند.

سقوط بانک قبل از پایان جلسه‌ی فدرال رزرو در اواخر روز اتفاق افتاد، یعنی دقیقأ جایی که انتظار می‌رود بانک به طور گسترده نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد.

انتظارات برای افزایش نرخ بهره

پس از اینکه جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد که بزرگترین اقتصاد جهان برای انجام تعهدات خود، احتمالاً با ضرب‌الاجل اول ژوئن مواجه است، تقاضای شمش نیز با افزایش ترس از نکول بدهی ایالات متحده مورد حمایت قرار گرفت.

اما موضوع دیگری که افزایش قیمت طلا را محدود کرد، عدم قطعیت قبل از نشست فدرال رزرو بود. گرچه به طور گسترده‌ انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش دهد، اما بازارها نسبت به توقف احتمالی چرخه‌ی افزایش نرخ بهره در طول سال اطمینان چندانی ندارند.

با نگاهی به چشم‌انداز بازارهای مالی، تورم ایالات متحده همچنان بسیار بالاتر از محدوده‌ی هدف فدرال رزرو است و بانک مرکزی نیز نشانه‌های اندکی مبنی بر برنامه‌ای برای کاهش موضع جنگ‌طلبانه‌ی خود ارائه کرده است.

با این حال، از آنجا که افزایش نرخ‌های بهره هزینه‌ی فرصت نگهداری طلا و سایر دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، اگر فدرال رزرو توقف موقت را اعلام کند، این دارایی‌ها شاهد افزایش حمایت خواهند بود.

سایر فلزات گرانبها در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشتند، به طوری که معاملات آتی پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت، در حالی که نقره 0.1 درصد افزایش یافت.

نقره و پلاتین

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس پس از کاهش نزدیک به 1.8 درصدی در جلسه‌ی قبل، پس از یک سلسله گزارش ضعیف از فعالیت‌های تولیدی در سراسر جهان، دستخوش کاهش بیشتر شد. در همین راستا، معاملات آتی مس با 0.2 درصد کاهش به 3.8575 دلار در هر پوند رسید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد.