به  نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در معاملات اولیه‌ی آسیایی در روز سه‌شنبه اندکی حرکت کرد، گرچه همچنان بسیار پایین‌تر از سطوح کلیدی ماند. چرا که پیش‌بینی افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو از یک سو، دلار را مورد حمایت قرار داد و از سوی دیگر، تقاضا برای فلز زرد را کاهش داد. علاوه بر دلار، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده نیز در روز دوشنبه افزایش یافت.

هر اونس طلا ثابت در 1982.31 دلار بود، در حالی که معاملات آتی طلا تا ساعت 20:25 به وقت شرقی (00:25 GMT) با 0.1 درصد کاهش به 1991.15 دلار در هر اونس رسید.

اما از طرفی، با توجه به اینکه افزایش نرخ بهره هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، این امر تقاضا برای طلا را محدود نگه داشت.

به طور گسترده انتظار می‌رود که فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه‌ی روز چهارشنبه، نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. اما بازارها در مورد اینکه آیا بانک مرکزی سیگنالی برای توقف چرخه‌ی افزایش نرخ خواهد داد یا خیر، مطمئن نیستند.

افزایش نرخ بهره

ترس از فدرال رزرو، در کنار تقویت دلار و بازدهی، عوامل مؤثری در محدودکردن تقاضا برای طلا بودند، حتی زمانی که نگرانی‌ها در مورد بحران بانکی ایالات متحده با تصاحب اضطراری بانک فرست ریپابلیک تجدید شد.

با نگاهی به رویدادهای اخیر در سطح بانک‌ها، فرست ریپابلیک به آخرین دومینویی تبدیل شد که در بزرگترین رشته‌ی ورشکستگی بانکی ایالات متحده از زمان بحران سال 2008 تاکنون سقوط کرده است، زیرا ترس از سقوط گسترده‌ی بانکداری منجر به مهاجرت عمده‌ی سپرده‌ها از وام‌دهندگان کوچک‌تر شد.

گفتنی است که سقوط وام‌دهندگانی مانند بانک سیلیکون‌ولی در اوایل سال جاری به دلیل افزایش تقاضای پناهگاه امن، باعث ورود گسترده به حوزه‌ی طلا شد. اما به نظر می‌رسد در این هفته، ترس از فدرال رزرو از چنین سناریویی ممانعت کند.

طلا تاکنون به مدت نزدیک به سه هفته برای حفظ سطح 2000 دلار در هر اونس تلاش کرده است، زیرا فلز زرد پس از صعود به رکوردهای نزدیک در اوایل ماه آوریل، به یک رشد تثبیت‌شده رسید. با نگاهی به چشم‌انداز آتی، مسیر آینده‌ی فلز زرد احتمالاً با توجه به موضع فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و همچنین هرگونه تحولات جدید در بحران بانکی تعیین می‌شود.

سایر فلزات گرانبها در روز سه‌شنبه با تحرک اندکی همراه بودند و معاملات آتی پلاتین و نقره هر کدام حدود 0.1 درصد افزایش داشتند.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس ثابت بود، اما احتمالاً به دلیل افزایش نشانه‌های کاهش رشد تولید در سراسر جهان، تحت فشار بیشتری قرار داشت.

از آنجا که کاهش غیرمنتظره‌ی فعالیت‌های تولیدی چین، نگرانی‌ها را نسبت به کاهش تقاضا در بزرگترین واردکننده‌ی مس جهان افزایش داد، معاملات آتی مس به صورت ثابت در 3.9380 دلار در هر پوند بود.

امکان ارسال نظر وجود ندارد.